مدیرکل ارشاد بوشهر: واحدهای صنفی و شرکت ها قبل از اخذ جواز کسب،باید مجوز تایید نام واحد صنفی را بگیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پنجاه و یکمین نشست کمیته تبلیغات استان بوشهر گفت: همه واحدهای صنفی، شرکت ها و موسسات می بایست قبل از اخذ مجوز فعالیت یا جواز کسب، از طریق سامانه farsipasdasht.ir مجوز نام واحد صنفی خود را اخذ نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ گفت: در راستای اجرای قانون منع استفاده از لغات اصطلاحات بیگانه و پاسداشت زبان فارسی ، بیش از 15 جلسه اطلاع رسانی و هماهنگی در سطح استان برگزار و همچنین طرح استانی پاسداشت را اجرا نمودیم تا آگاهی مردم نسبت به این قانون افزایش یابد. 

وی افزود: از اوایل مرداد مرحله جدید صدور اخطار بر اساس اولویت نام ها و اسامی به واحدهای صنفی آغاز گردیده است و در صورت عدم اصلاح یا تغیر نام تابلوهای معرف کاربری برابر قانون به مراجع انتظامی معرفی خواهند شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: دشمن در بخش های مختلف اقدام به جنگ واژگانی نموده است تا بین آنهایی که مشتاق نظام و انقلاب هستند فاصله بیندازد. بنابراین ما باید تمام تلاش و اهتمام خود را در خنثی سازی برنامه های دشمن بکار گرفته و با استفاده از همه ابزارهای تبلیغاتی و پلتفرم های جدید، از هیچ تلاشی قروگذاری ننماییم. 

افروغ تصریح کرد: گشت مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اتحادیه صنفی چاپ و عکاسان در راستای سامان بخشی و کاهش تخلفات حوزه چاپ و تبلیغات انجام شود. 

در این نشست، ریشهری معاون مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اجرای قانون در هر سطح و شرایطی بر همکاری دفتر امور اجتماعی و دفتر امور شهری استانداری در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی و اجرای قوانین حوزه پاسداشت زبان فارسی تاکید نمود. 

در ادامه این نشست، کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوشهر گفت: زبان فارسی دارای گنجینه لغات و کلمات گسترده و بی نظیر می باشد و نیازی به وام گرفتن از زبان بیگانه و غیرفارسی نیست و زبان فارسی هیچ قرابتی با زبان بیگانه ندارد. 

وی از ضعف کار فرهنگی در راستای پاسداشت زبان فارسی انتقاد کرد و افزود: هم اندیشی و هماهنگی در اجرای قانون منع استفاده از لغات بیگانه در سر در اماکن عمومی در سطح کشور ضعیف بوده و اولویت دستندرکاران نیست. 

عبدالصمد دشتی یادآور شد: 196 کانون تبلیغاتی در استان بوشهر فعال هستند که از این تعداد 11 کانون تبلیغاتی بدلیل نداشتن مکان و فعالیت مجوزشان ابطال می شود. 

دشتی اذعان داد: تابلوهایی محیطی که مالکیت آن اشخاص حقیقی یا حقوقی بوده و تبلیغات تجاری به بر روی آنها نمایش داده می شود ، تخلف بوده و باید بر اساس دستورالعمل و آیین نامه های تبلیغات کشور، به کانون تبلیغاتی دارای رسته رسانه محیطی واگذار شوند. 

وی خاطر نشان ساخت: ادارات صمت شهرستانها باید تمام ابلاغیه های پیرامون اجرای منع استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی که توسط اداره کل صمت استان دریافت نموده اند را به اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف شهرستان خود ارسال نموده و اطلاع رسانی لازم بعمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *