نشست هم اندیشی و ساماندهی تبلیغات در شهرستان دیلم برگزار شد

هشتمین نشست تخصصی تبلیغات از سری سلسله نشست های هم اندیشی ویژه تبلیغات محیطی و اجرای قانون منع استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی با حضور مسولان شهرستان و استان در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امین خلیجی معاون سیاسی فرماندار با اشاره به اهمیت پاسداشت زبان فارسی بر همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرستان در اجرای قانون منع استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی تاکید و خواستار اجرای تدریجی و صحیح این قانون در شهرستان شد.

در ادامه این نشست، رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان دیلم گفت: در شهرستان دیلم تعداد یک کانون تبلیغاتی و یک واحد چاپ دیجیتال دارای مجوز و چهار متقاضی مجوز چاپ دیجیتال تحت بررسی موجود می باشد که برابر قوانین و دستورالعمل های جاری حوزه تبلیغات و چاپ فعالیت می نمایند.

 محنایی افزود: در راستای اجرای قانون منع استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی و برابر با طرح استانی پاسداشت، از اوایل مرداد ماه سالجاری تابلوهای اصناف و کسب و کارها با نام های بیگانه و غیرفارسی، شناسایی و اخطاریه صادر و به آنان ابلاغ خواهد شد و برابر مقررات با همکاری پلیس اماکن برخورد می گردد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم تصریح کرد، شهرداری دیلم و امام حسن برای انجام صحیح تبلیغات محیطی در سطح شهرستان می بایست از ظرفیت کانون های تبلیغاتی دارای مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی که دارای رسته رسانه محیطی باشد استفاده کند و از واگذاری تابلوهای محیطی به اشخاص حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز امتناع نموده و در کاهش تخلفات این حوزه با اداره فرهنگ وارشاداسلامی همکاری ویژه بعمل آورد.

 در این نشست، کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز با تاکید بر اجرای تدریجی قوانین مرتبط با حوزه تبلیغات، بر لزوم همکاری بیش از پیش فرمانداری، صمت، شهرداری ها ، اتحادیه های صنفی، ثبت اسناد و املاک و پلیس اماکن شهرستان با اداره فرهنگ وارشاداسلامی در اجرای قانون منع استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی و همچنین تبلیغات محیطی تاکید و اظهار امیدواری کرد شهرستان دیلم نسبت به مابقی شهرستانهای استان بزودی رتبه بهتری کسب نماید.

 عبداصمد دشتی تصریح کرد: در اجرای قوانین تبلیغات، مشکلات و چالش های مختلفی وجود دارد که باید با حساسیت بیشتر بصورت صحیح و مستمر دنبال کرد.

 وی افزود: هر کدام از طرح های محیطی باید مجوز از اداره فرهنگ وارشاداسلامی داشته باشد و تابلوهای تبلیغاتی می بایست از ازطریق مزایده به کانون ها ی تبلیغاتی دارای مجوز واگذار شود ، و فعالیت افراد حقیقی و حقوقی در زمینه تبلیغات تخلف بوده و موجب می شود حق کانون های تبلیغاتی پایمال گردد.

 دشتی در خصوص قانون منع استفاده از، لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی گفت: واحدهای صنفی می توانند برای اخذ مجوز نام واحد صنفی خود از سایت واحدهای صنفی می توانند برای اخذ مجوز نام واحد صنفی خود از سایت farsipasdasht.ir اقدام نمایند و مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند .

وی اذعان داشت :شهرداری ها مرجع صدور مجوز نصب تابلو و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرجع تایید اسامی، لغات و اصطلاحات مندرج بر تابلو معرف کاربری است، همچنین رعایت نسبت 70% خط فارسی به 30% خط بیگانه و غیرفارسی در تمامی تابلوهایی که کاربری دوزبانه دارند الزامی است.

 در این نشست رییس اداره صمت شهرستان، ریس امور اجتماعی فرمانداری، و نمایندگانی از شهرداری دیلم و امام حسن، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، کارشناس تبلیغات اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان حضور داشته و نکاتی پیرامون اجرای صحیح تبلیغات در شهرستان مطرح و چالش های حوزه تبلیغات مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *